Vluchtgegevens, Rockhampton en Noosa

Allereerst, op veler verzoek de vluchtgegevens voor onze terugreis. We verwachten natuurlijk een grote opkomst op Schiphol na onze afwezigheid van 4 maanden. Voor iedereen die zich geroepen voelt en we verwachten echt niet dat alle 92 volgers ons staan op te wachten…..
Onze vluchtgegevens voor aankomst op Schiphol zijn als volgt: we komen op zaterdag 11 juni aan met Korean Air KE 926. Deze vlucht komt uit Madrid en landt volgens het vluchtschema om 12.00 op Schiphol.

Na onze laatste bericht hebben we nog een rustig dagje gehad in Airlie Beach. Op vrijdagochtend hebben we de tent opgepakt en zijn we naar Rockhampton (ook wel Beef city) gereden, ongeveer 400 km zuidwaarts. Daar kwamen met schemering aan, maar gelukkig hadden we al een huisje op een camping geregeld. In de supermarkt hebben we natuurlijk een goede dikke biefstuk gekocht, die we ‘s avonds heerlijk medium rare hebben opgepeuzeld. De volgende ochtend waren we al weer vroeg op weg richting Noosa, maar eerst hebben we nog kort in Rockhampton rondgekeken. Ook deze stad is behoorlijk gegroeid sinds we hier in 2002 geweest zijn. Het zag er een stuk vriendelijker uit. In 2002 regende het namelijk heel hard.
Onderweg van Rockhampton naar Noosa kwamen we de Engelse vriendjes van de kinderen nog tegen. We hebben halverwege nog even een kopje koffie/thee/chocolademelk gedronken en afgesproken dat we morgen (= maandag) met z’n allen naar het strand gaan.
Via booking.com hebben we voor 3 nachten een appartement geregeld in Noosa. Alhoewel je een beschrijving en foto’s ziet op internet is het natuurlijk altijd even afwachten hoe het er daadwerkelijk uitziet. Ook dit keer zijn we blij verrast. Een heel mooi appartement met een zwembad voor de deur, een keuken met vaatwasser en wasmachine en 2 slaapkamers. Grappig detail is dat het een echt huisje is, met een verdieping en een trap.
Vandaag zijn we eindelijk onze langverwachte wandeling gaan doen. Jullie moeten weten dat we in 2002 en 2006 ook in Noosa zijn geweest en beide keren vanwege het regenachtige weer niet zijn gaan wandelen in Noosa National Park. Vandaag was het mooi weer en hebben we een gecombineerde wandeling gedaan van bij elkaar 7 km. Jullie begrijpen dat de kinderen daarna wel een ijsje verdienden. Ook GJ heeft een aardige prestatie geleverd, hij heeft Laura de hele weg in de rugzak gedragen. Tijdens de wandeling waren er voor Australische begrippen waren er erg veel mensen op de paden, we moesten zelfs zoeken naar een parkeerplaatsje. Verder viel het ons op dat er in het regenwoud weer heel andere bomen en struiken stonden dan de regenwouden in bv. Daintree NP bij Port Douglas.
De foto’s zijn er nu ook!

10 thoughts on “Vluchtgegevens, Rockhampton en Noosa

1. Hallo Dennis,

Ik ben zo blij dat je weer terugkomt. Ik tel de dagen af! Nog fijne dagen en een hele goeie terugreis.

2. Hallo allemaal,
    Heel erg bedankt voor het meebeleven van jullie schitterende reis van de afgelopen 4 maanden. Dit is vast niet jullie laatste bezoek aan Down Under.
    Geniet van de laatste dagen en een veilige terugreis naar Nederland.

3. Ik ben blij dat jullie weer terug komen!!!!! Ik hoop jullie snel weer te zien en met jullie te spelen! Goede reis!

Liefs Kamala

4. Je vader en moeder gisteren nog `n bezoekje gebracht,vooral Ella kan niet niet wachten jullie allemaal in haar armen te sluiten. wat ik me voor kan stellen, Wij wensen jullie een goede terugreis en we hopen nog veel bijzonderheden van jullie te horen,we zullen jullie foto`s en verslagen missen, Groeten Tante Anneke

5. Dus jullie hebben er 9 jaar over gedaan om die 7 km te lopen? Petje af!
    Die regen zit ook altijd in de weg (ik wilde hier net naar buiten, begint het te regenen, grr, nou ja kan ik jullie blog lezen)
    Was het de drie pogingen waard? (Foto’s!)

• De wandeling was erg leuk, maar niet perse drie pogingen waard. Noosa zelf is echter helemaal fantastisch. Volgende keer gaan we er weer heen!

6. Zijn dit de laatste foto’s, wat vreselijk jammer,wij zijn verslaafd aan deze website en nu is het voorbij of komt er nog wat.We blijven jullie tot het laatst volgen ook als de boel weer ingepakt is,niemand vergeten want jullie kunnen niet gemist worden en een goeie en rustige terugreis toegewenst. Tot ziens op Schiphol!!