Magnetic Island

Hierbij een korte update vanuit de bar bij de backpackers resort op Magnetic Island, waar wij momenteel verblijven. Sinds de vorige post zijn we nog een nacht in Cairns (daar was het tenminste mooi weer en onderweg konden we nog twee mooie wandelingen maken) en een nacht in Mission Beach geweest. Mission Beach was erg leuk en had ook mooi weer, maar het was nog goed zichtbaar dat het oog van cycloon Yasi in februari precies over dit dorp getrokken is. Overal waren werklui nog bezig om schade te herstellen en het regenwoud was ook goed gehavend. We hebben nog een wandeling gedaan daar, maar hoewel we door het regenwoud liepen, voelden we toch de hele tijd de zon op onze bol, echt een rare ervaring. Waarschijnlijk zal het wel een aantal jaren duren voor het bladerdak weer gesloten is.
Na Mission Beach wisten we het even niet meer. We zouden naar Townsville gaan en daar kamperen, maar we konden geen camping vinden die ons aanstond. Alles lag vlak naast de snelweg, met erg weinig natuur in de onmiddellijke omgeving. Bij de McDonalds (voor het eerst in 3 weken) in Ingam kregen we een ingeving: Magnetic Island! Dit is een klein eiland voor de kust bij Townsville, waar je met de ferry in 35 minuten heen vaart. Het is geen toeristeneiland, in de zin dat het ruim 2000 permanente bewoners heeft, waarvan het grootste deel in Townsville werkt. Er zijn natuurlijk wel een aantal voorzieningen voor toeristen, waaronder een behoorlijk aantal resort’s een slechts 1 camping annex backpackers hostel annex budget resort en daar hebben we onze tent opgezet. Het is momenteel schitterend weer hier, zonnig, 27 graden met een verkoelend briesje, maar ‘s nachts koelt het af tot een graad of 14, dus we hebben de slaapzakken weer tevoorschijn moeten halen.
Natuur is op deze camping in overvloed te vinden. Niet alleen staan we op een grasveldje tussen de palmen, maar sinds we hier zijn hebben we al diverse possums, talloze veelkleurige dag- en nachtvlinders, een stuk of 3 laughing kookaburra’s en zelfs een wandelende tak in het wild gezien. Het meest bijzondere hieraan is dat we al deze dieren hebben gezien terwijl we in de bar zaten (en terwijl ik dit schrijf schuifelt er achter me een wallaby over het grasveld, dus die kan nog aan het rijtje worden toegevoegd), met uitzondering van de wandelende tak, die bij de WC zat. Het is hier dus ook nog erg gezellig. Zo hebben we gisteren, terwijl de kinderen naast ons een tekenfilm op mijn laptop zaten te kijken, met 2 Duitsers die in Melbourne werken aan de pubquiz meegedaan en tussendoor ervaringen uitgewisseld. We gaan nu wandelen, maar ik zal proberen om vanavond nog wat beelden aan dit verhaal toe te voegen. Hierbij wel alvast, speciaal voor mijn vader, een foto van de wandelende tak.

7 thoughts on “Magnetic Island

1. Hey,
    Leuk jullie verhalen te lezen, wij zijn terug thuis in Tenerife. Het was wel een zware vlucht van 22 uur en 35 uur onderweg…..
    Op 18 juli gaan we terug naar Australie en pikken we de truck die in Darwin geparkeerd staat terug op, om verder te rijden tot December.
    groetjes van ons beiden en geniet van de laatste 16 dagen….
    patrick en greet

2. Hoi Dennis
    Hoe gaat het met jou en je familie. Met mij en de klas gaat alles goed.
    Nog hartstikke bedankt voor je kaart voor mijn verjaardag dat jullie daar aan gedacht hebben.
    Ik vind het leuk als je weer thuis bent, want dan kunnen we weer gamen.
    Groetjes, Justin

3. Jeej! Een wandelende tak in het wild!

Ik heb ze serieus in 30 jaar niet meer gezien, laat staan in het wild.
    Van de week werd ik bijna onder de voet/hoef gelopen door Konikpaarden, maar een wilde wandelende tak is misschien nog wat toffer.

4. Jullie pa moet toch nog effe een domper zetten op jullie vondst (wandelende tak)hij verandert nooit.ik vind hem prachtig.Geniet nog lekker van jullie vakantie ,dan genieten wij van jullie foto`s. groeten Kees en Anneke