Richting Yellowstone

Gisteren zijn we na een reis van zo’n 14 uur in Salt Lake City aangekomen. De reis was iets korter dan verwacht, want onze vlucht landde een half uur te vroeg. Helaas verloren we deze tijd weer bij de Alamo autoverhuur, waar ze een probleem hadden met het verwerken van de creditcard van Michiel, waardoor we pas na 3 kwartier onze auto mee kregen.
Toen dit eenmaal geregeld was ging het tempo echter een stuk omhoog: een half uur later waren we ingecheckt in ons hotel en na weer een half uur stonden we in de outdoor store om inkopen te doen voor ons kampeeravontuur in Yellowstone. Daarna hebben we ook nog geshopt in de supermarkt en weer terug bij ons hotel (het was inmiddels half negen ‘s avonds, maar dat voelde voor ons als half 5 ‘s ochtends, aangezien het hier 8 uur vroeger is dan in NL) zijn we naar een steakrestaurant gewandeld dat ruim 2 km verderop lag. Een verrukkelijke steak en wat biertjes later was het de hoogste tijd om naar ons bed te wandelen, waar we weinig moeite hadden om in slaap te komen ;-).

Vanochtend waren we al weer vroeg uit de veren (we konden nog net een mooie zonsopkomst zien vanuit ons hotelraam), maar we besloten het rustig aan te doen en na het ontbijt eerst nog even door Salt Lake City te wandelen voor we vertrokken. Met nog wat winkelbezoek (schoenen en kampeerstoelen voor weinig) en een koffiepauze bij de Starbucks, resulteerde dat er uiteindelijk in dat we pas om half één gingen rijden. Yellowstone was daardoor niet meer haalbaar vandaag, maar we zitten nu in Jackson, Wyoming en dat is maar een paar kilometer van Grand Teton, het park dat tegen Yellowstone aan ligt. Morgen kunnen we dus op ons gemakt naar onze eindbestemming rijden. Na de rit vandaag hebben we daar hoge verwachtingen van, want het begint hier al aardig herfst te worden, waardoor het de bomen allerlei mooie gele, rode en bruine tinten vertonen. Bovendien hebben we onderweg al de eerste herten naast de weg zien staan. We rekenen voor de komende dagen dus op spectaculaire landschaps- en wildlifefoto’s!